Handelsföretag - IT Support i Norden AB
22145
page,page-id-22145,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Handelsföretag

För alla inom branschen handel.

 

Användarvänlig arbetsmiljö!

Pyramid för Handelsföretag ger användarna möjlighet att själv bestämma. Förändra dialoger så att de passar för dina behov. Påverka dina rapporter med hjälp av den inbyggda rapport-generatorn. Sök, analysera, behandla och dela information smidigt och enkelt.
Pyramids flexibilitet – din frihet!

 

Verksamheten där din kund finns!

Pyramid för Handelsföretag ger din kund friheten att själv bestämma hur och när ordern ska läggas. Skicka via brev eller faxa, telefonorder, EDI eller varför inte lägga den via e-handeln.
Vår e-handel, med tillhörande kundtjänst ger service dygnet runt.
Pyramids mångsidighet – kundens frihet!

 

Många sätt att prissätta!

Pyramid ger många möjligheter att prissätta sortiment. Vi har stöd för prisavtal, prislistor, kampanjer. Bara för att nämna några.
Prissättning kan ske automatiskt via inläsning av prisfiler eller helt och hållet manuellt. Lägg upp priset när du vill och tala om för Pyramid när det ska börja gälla. Smidigt och enkelt!

 

Logistiken på dina villkor

I Pyramid finns det många vägar för effektiv och flexibel logistik. Allt från manuell utleverans till handdatorstyrd. Koppla ihop Pyramid med ett transportsystem för transportbokning, fraktprisberäkning och uppföljning.
Fakturan lämnar sen Pyramid via en mängd olika kanaler – e-faktura, e-post eller brev.
Pyramid ger dig alternativen – du bestämmer!

 

Arbeta mobilt

Mobiliteten i Pyramid ger dig möjlighet att arbeta med handdatorer. Handdatorerna hjälper dig med bland annat – inventering, in- och utleveranser och lagerförflyttningar.

 

Funktioner

  • Behovsanalys och varupåfyllnad
  • Leveranssäkerhet
  • Inköpsplanering
  • Leveransplaner och prognoser
  • Hantering av flera fysiska lager
  • Flytande inventering
  • Lagerplatser
  • Batch-hantering
  • Mobila lösningar för lagerhållning och orderläggning
  • Koppling till TA-system
  • Avisering – via sms eller e-post
  • Reklamationshantering
  • Intrastat
  • e-handel
  • Trepartshandel
  • Stöd för serienummermärkta varor
  • Kundspris via prisavtal, prislistor och kampanjer
  • Hantering av flera olika valutor
  • E-faktura
  • Kundrelationer via de inbyggda CRM funktionerna.
  • Lönsamhetsuppföljning via kraftfulla statistikverktyg
  • EDI

 

Referenskunder

Läs mer om vad handelsföretag tycker om affärssystemet!

 

Exempel på företag som använder Pyramid

Kunder handels